Til orientering

Skrevet av Mona-Lisa Brodin
På grunn av tilbakemeldinger om spekulasjoner og diverse halvsannheter som verserer finner forbundsstyret det nødvendig å gå ut med litt informasjon.

Det er riktig at Norges Dartsforbund ikke sender damelag til Nordisk på Island i år. Flere av våre beste dame-spillere har ikke anledning til å stille av flere grunner, og det må NDF forholde seg til.
Vi ser det derfor som uøkonomisk å skulle sende et middels lag til Island for enhver pris.

Om det skal sendes lag til EM i Slovakia og VM i Sør-Korea må forbundsstyret ta stilling til etter Nordisk, siden vi sannsynligvis skal arrangere og være verter for Nordisk i 2026. Dette vil bli svært dyrt for organisasjonen og vi må legge midler til side.

Dersom NDF får sponsorer som kan å bidra med midler eller andre gode økonomiske løsninger, vil vi revurdere å sende lag til EM i Samorin.

Styret svarer gjerne på spørsmål. Henvendelser til styre@darts.no eller direkte til president@darts.no.

- STYRET -

Trykk på bilde for å gjøre det større